Ako fungujú algoritmy na sociálnych sieťach

Ako fungujú algoritmy na sociálnych sieťach

Ako sa niekomu zdvihnú čísla followerov z týždňa na týždeň ? Prečo mi klesajú interakcie ? Ako zaujať cieľovú skupinu ? A čo je to vlastne ALGORITMUS ? 

Slovo algoritmus pochádza z latinského jazyka kde znamená nejaký postup alebo riešenie daného problému. Najviac sa s týmto slovom môžme stretnúť pri programovaní ale v poslednej dobe aj v online marketingu. V tomto smere to je systém, ktorý určuje organizáciu príspevkov do feedu jednotlivých užívateľov. 

Sociálna sieť Instagram ponúka svojim užívateľom štyri možnosti, ako môžu reagovať na váš príspevok. Je to like, koment, zdieľanie a uloženie. Teoreticky každé použitie jednej z možností na vašom príspevku by malo pomôcť ho viac zviditeľniť. Nie je to však tak. 

Na Instagrame už dávno nie je novinkou, že sa čísla lajkov, followerov a komentárov dajú oklamať. A to tým, že si tie čísla jednoducho kúpite. Preto sa nimi algoritmus neriadi. 

Čo vám najviac môže pomôcť je vskutocnosti zdieľanie a uloženie. Presne o tieto dve možnosti sa algoritmus zaujíma. Keď váš príspevok niekto prezdieľa na story, zároveň sa to dostane do ďalšieho okruhu ľudí daného užívateľa. 

Znie to jednoducho, ale algoritmus sa skladá ešte z mnoha dalších aspektov. Od času stráveného ľudmi nad vašimi príspevkami po tie najdrobnejšie kliknutia. Základ však toho všetkého je ukázať uzivatelovi čo sa mu bude páčiť.